A hidegebb idő beköszöntével sajnos a zöldségek és gyümölcsök választéka is csökken a boltokban, azonban számos természetes immunerősítő létezik, amellyel elegendő vitamint vihetsz be még a zord téli hónapokban is.

Lássuk, mit is érdemes fogyasztanod!

Savanyú káposzta

A savanyú káposztát nem csak a karácsonyi töltött káposzta miatt szeretheted, hanem azért is, mert leve tele van értékes vitaminokkal, ráadásul fogyasztása a bélrendszerre is jó hatással van. Savanyítását sóval és kovásszal végzik, melynek során nem veszíti el C-vitamin tartalmát. Én személy szerint, ha a nagymamámnál jártam, rendszeresen megittam egy pohárral, és bár egyáltalán nem tartozik a leggusztusosabb üdítők közé, én mégis olyan élvezettel ittam, mintha minden porcikám csak azt kiálltaná, hogy „még, még”. 😀

Csipkebogyó

Főként C-vitamin tartalma miatt ismert növény. Kiváló gyulladásgátló és antibiotikus immunerősítő. Tea készítésekor azonban érdemes arra odafigyelned, hogy hideg vízben áztasd, mivel ellenkező esetben eltűnik értékes hatóanyag tartalma.A csipkebogyó kiváló gyulladásgátló és antibiotikus immunerősítő.

Narancs és kivi páros

A narancs és a kivi a legtipikusabb és legfontosabb téli vitaminforrásaink közé tartoznak. Jelentős C- vitamin tartalmuknak köszönhetően szuper immunerősítők.  Fogyaszthatod nyersen, de akár turmixot vagy salátát is készíthetsz belőle.A kivi remek antioxidáns és immunerősítő.

Sütőtök

Az őszi-téli hónapok nagy slágere a sütőtök, ami azért is szuper zöldség, mert tele van béta-karotinnal, amely az A-vitamin előállításáért felelős. Rosttartalma is jelentős, így fogyasztása hozzájárul az emésztőrendszer egészséges működéséhez.

Cékla

Gazdag antioxidánsokban és tápanyagokban, mint a kálcium, magnézium és C-vitamin. Magas káliumtartalma jó hatással van a szívre, ezért rendszeres fogyasztása hozzájárulhat a magas vérnyomás csökkentéséhez. A benne található folsav szintén nem elhanyagolandó tényező a családtervezés szempontjából sem. Vashiányosoknak fogyasztása kötelező!A céklából fantasztikus immunerősítő ital készíthető.

+ 1 Dió, mogyoró

A dió, a mogyoró és más olajos magvak kiváló téli immunerősítő nassolnivalók, antioxidáns tartalmuk pedig védi az immunrendszert. Magas E-vitamin tartalmának köszönhetően védi a sejthártyát és szebbé teszi a bőröd. Köztudott, hogy a dió rendszeres fogyasztása jót tesz az agy működésének, emellett pedig a vérnyomásra is jó hatással van.

Ha kíváncsi vagy, milyen házi praktikák léteznek megfázásra, kattints ide!