Már a legelején szeretném leszögezni, hogy nem vagyok profi edző, sem szakértő. Próbáltam már különböző szabadtéri edzéseket és konditerembe is sok éve járok. Csupán a néhány éves személyes tapasztalataimat szeretném megosztani a két edzésformával kapcsolatban. Elfogult egyikkel sem leszek, mindkettőnek van nagyon sok előnye és hátránya is. Ez alapján szeretnék Neked írni egy kis összegzőt, ha most kezded az erősítő edzést, akkor melyikbe vágj bele.

Szabadtéri edzés – street workout

Modern nevén Street Workout, szabad (saját) testsúlyos edzés – extrém torna gyakorlatok, szabadtéri parkokban. (fizikai fitness) Egy nagyon előnyös, látványos, és teljesen ingyen elérhető edzésmódszer mindenki számára. Az Egyesült Államokból kezdte meg hódítását. Lényegében a calisthenics alapjait használva, alakult ki egy letisztult “műfaj” ágazat, forma ami a: street workout. Az edzés során általában csak a saját testsúlyt használva történnek az edzések. Egy rendkívüli módon népszerű sportról / edzésről beszélünk, ami az egész világot meghódította! A népszerűsége a gyakorlatok szabadságában, a nagyszerű fizikum, erő felépítésében rejlik, egy bárhol elvégezhető edzést kínál a saját testsúlyunkkal, akár egyedül, akár csoportosan.

Szerző: street-workout.hu

Szabadtéri edzés, avagy a street workout.

Előnyök

A szabadtéri edzés egyik legnagyobb előnye a konditeremmel szemben, hogy teljesen ingyenes, nincs másra szükséged, csak egy kényelmes edzőruhára és lemenni a legközelebbi kondiparkba, ahol már kezdheted is az edzést. A másik pozitívum, hogy súlyok nélkül, az összes izmunkat át tudjuk mozgatni és mindezt kint a szabadban, a friss levegőn.

Hátrányok

Sajnos a kezdők számára nem feltétlen ez lesz az ideális választás, mivel a saját testsúllyal való edzés elképesztően nehéz. Nem mindegy, hogy a teljes testünk súlyát kell felemelni, vagy egy gépen beállítani az ideális súlyt, amit elbírunk. Persze vannak kezdőknek is elvégezhető gyakorlatok, de szerintem ha valaki most kezdte, akkor gyorsabban fog tudni izmosítani kezdetben egy konditeremben. Persze később, amikor már megvan a megfelelő kondíció, akkor folytathatja kint is. Továbbá a másik nagy hátránya, hogy esőben vagy télen nem igazán tudsz edzeni, mivel nagyon nehezen tudsz bemelegíteni, csúsznak a rudak és elég kellemetlen csurom vizesen, vagy épp mínusz fokokban izzadni. Persze, ha olyan kitartásod és fizikumod van, mint Rockynak, akkor bátran nyomhatod télen is. 🙂

Rocky Balboa

 

Konditerem – Gym

A konditerem egy teljes test edzésére kialakított helység, ahol különböző gépeket tudunk izomerősítő gyakorlatokat elvégezni.

Konditerem, benne izomerősítő gépekkel.

Előnyök:

Kezdőknek kifejezetten tudom ajánlani. Kellő odafigyeléssel akár súly nélkül is lehet edzeni, és ha szabályosan edzünk, nagyon gyorsan lehet izomzatot építeni. A szabadtéri edzéssel szemben ennek az az előnye, hogy itt nem kell alkalmazkodnod az időjárási viszonyokhoz, mivel egy teremben vagy, ahol télen fűtenek, nyáron pedig klímát kapcsolnak be, így a lehető legideálisabb hőmérsékletben tudsz majd edzeni.

Hátrányok:

Nagyon könnyű kezdőként szabálytalanul edzeni. Nagyon sok gép van, és rendelkezzen az akármilyen kötött mozgáspályával, akkor is nagyon könnyen el lehet rontani a gyakorlatot. Ez pedig vagy sérüléshez vezethet, vagy nem fogsz tudni fejlődni.Továbbá a konditerem általában nem egy olcsó mulatság, a bérlet havonta 10-15 ezer ft körül mozog átlagosan. Én ezen hátrányok elkerülése végett két lehetőséget tudok ajánlani. Az egyik, hogy fogadj személyi edzőt, aki megmutatja neked hogyan tudsz szabályosan edzeni a gépeken. Elég csak 1-2 hónapra is akár, amíg meg nem tanulsz mindent. A másik módszer pedig, hogy videókon keresztül próbálod megtanulni a pontos kivitelezést. Nagyon sok videó megtalálható a YouTubeon, ahol rengeteg ezzel foglalkozó csatorna közül tudsz válogatni.

Szabálytalan konditermi edzés.

 

 

 

Ahogy az elején írtam, próbáld ki mindkét módszert és döntsd el, hogy számodra melyik a jobb. De ha kezdő vagy és nem rendelkezel megfelelő fizikummal, akkor jobban jársz ha az erősítő edzéseket egy konditeremben kezded el, majd később váltasz a szabadtérire. Sok sikert és izmosodást kívánok!

További életmód cikkekért katt ide!