Karácsonyi ajándék, meglepődés.
ÉLETMÓD

Nem tetszik a karácsonyi ajándék? Így vidd vissza!

Gyakori probléma, hogy a kapott karácsonyi  ajándék nem tetszik. Itt két lehetőséged van. Megtartod és életed végéig porosodik a szekrényben, vagy megpróbálod visszavinni a terméket kicseréltetni, ha pedig lehetőséged van rá, visszakérni az árát. Ha nem vagy jártas ebben a témában, akkor most megpróbálunk segíteni Neked.

Milyen esetben cserélik ki indoklás nélkül a terméket?

Amennyiben a termék egy webáruházból lett rendelve, úgy nagyon egyszerű a dolgod, mert a webáruházakat jogszabály kötelezi arra, hogy 14 napon belül, indoklás nélkül cseréljék vagy visszafizessék a megrendelt termék vételárát. FONTOS! Ez csak akkor érvényes, ha magánszemélyként lett leadva a rendelés, a céges vásárlásokra ez a jogszabály nem vonatkozik.

Ajándék vásárlása webshopból

Mi van akkor ha személyesen lett vásárolva az ajándék?

Az üzletben történő vásárlásnál alkalmunk van kipróbálni, megfogni a terméket, ezért utólag már nem élhetünk az elállással. Tehát ebben az esetben a kereskedő nem köteles kicserélni vagy visszafizetni a terméket. Tapasztalataink alapján viszont sok kereskedőnél a karácsonyi időszak után van erre lehetőség. Az ügyfélélmény érdekében sok üzlet 1-2 hétig a személyesen vásárolt termékeket kicseréli, de mivel a jogszabály nem kötelezi őket erre, így náluk érdemes ezzel kapcsolatban érdeklődni.

A 3 napos vételár visszafizetés tévhite – Milyen esetben kapjuk vissza a vételárat?

Óriási tévhit Magyarországon, hogy a 3 munkanapon belül vásárolt hibátlan termékek esetében vissza kell a boltnak adnia a vételárat. A fogyasztó csak akkor kérheti vissza a termék árát, ha azt interneten vásárolta 14 napon belül. Abban az esetben van jogunk kérni a 3 munkanapon belüli cserét vagy pénz visszafizetést, ha a termék ez idő alatt meghibásodott. A jogszabályokkal ellentétben viszont itt is igaz, hogy a nagyobb üzletláncok az ügyfél elégedettsége érdekében akár visszafizetheti a nem tetsző karácsonyi ajándék árát. Ezt igazolja a CP CONTACT Kft. kutatása is.

Ajándék vásárlása üzletből

Garanciális javítás meghibásodásnál

Ha a termék a vásárlást követően elromlott és az értéke eléri a 10.000 Ft-ot, akkor az üzletnek kötelezően vállalnia kell a termék kijavítását. Abban az esetben, ha a vásárolt ajándék nem garanciális a kellékszavatossági jogunkat érvényesíthetjük.

 

Ha a bejegyzést hasznosnak találtad, akkor kattints további életmóddal kapcsolatos cikkekért!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük